Estakada z suwnicą natorową jednodźwigarową
Firma JN Projekt profesjonalnie zajmuje się kompleksową realizacją estakad suwnic i dostawą suwnic dostosowanych do procesów technologicznych występujących w zakładach przemysłowych. Estakady suwnic natorowych wykonujemy jako konstrukcje stalowe składające się ze słupów kotwionych do posadzki bądź fundamentu. Na słupach umieszczone są belki podsuwnicowe z szyną jezdną. Naszym Klientom oferujemy kompleksową obsługę od ustalenia parametrów technicznych i zapoznania się z procesem technologicznym, poprzez dobór rozwiązań technicznych najbardziej odpowiednich dla danego przeznaczenia, po wykonanie konstrukcji w metalu, montaż i odbiór techniczny. Posiadamy wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i produkcji konstrukcji stalowych, podtorzy suwnic oraz suwnic natorowych jedno i dwudźwigarowych, standardowych suwnic podwieszanych oraz suwnic podwieszanych o konstrukcji lekkiej jak i suwnic specjalnych.
Dzięki naszym urządzeniom transport ładunków staje się prosty i bezpieczny dla pracujących wokół ludzi. Produkowane przez Nas urządzenia zwiększają wydajność i bezpieczeństwo pracy. Naszą firmę cechuje rzetelność w realizacji każdego etapu zlecenia. Przestrzegamy zasad BHP podczas wytwarzania konstrukcji i suwnic oraz podczas montażu u klienta. W obecnych czasach praca zawsze wykonywana jest pod presją czasu, wszystko ma być zrobione szybko i solidnie, ale mimo tego nie idziemy na skróty i zawsze na pierwszym miejscu jest bezpieczeństwo.
Bardzo często zdarza się, że zapotrzebowanie na suwnice i inne urządzenia transportu bliskiego pojawiają się dawno po wybudowaniu hali produkcyjnej. Dobieramy rozwiązania tak, żeby w pełni zagwarantować obsługę danego procesu, maksymalnie wykorzystać dostępną przestrzeń, a słupy konstrukcji wsporczych ustawić w takich miejscach, które nie utrudnią komunikacji i prowadzenia innych procesów transportowych w hali.
W minionym tygodniu dostarczyliśmy i zamontowaliśmy estakadę z suwnicą natorową jednodźwigarową o udźwigu 2,0t i rozpiętości 8,0m. Suwnica ta posiada napędy jazdy mostu (napęd wzdłuż torowiska) sterowany za pomocą przemiennika częstotliwości co sprawia, że starty i zatrzymania suwnicy przebiegają bardzo łagodnie, bez szarpnięć. Jazda wciągnika realizowana jest na silniku dwubiegowym, co umożliwia poruszanie się z mniejszą prędkością podczas startów oraz ostrożny transport większych ładunków. Jazda mostu i jazda wciągnika wyposażone zostały w łączniki krańcowe, które przełączały mechanizm na prędkość zwolnioną, a następnie zatrzymywały mechanizm tuż przed dojechaniem do odbojów. Takie rozwiązanie pozwoli na długotrwałą eksploatację suwnicy bez usterek, niezależnie od krewkości obsługi. Mechanizm podnoszenia wyposażony został w silnik dwubiegowy oraz łączniki krańcowe skrajnego dolnego i górnego położenia haka. Wciągarka wyposażona jest w ogranicznik udźwigu, który uniemożliwi podniesienie ładunku przekraczającego udźwig nominalny, co zapewni bezpieczeństwo obsłudze, nawet przy próbie podniesienia ładunku o nieznanej masie. Dla komfortu obsługi suwnica wyposażona została w system sterowania radiowego, co pozwala na sterowanie ruchami suwnicy z dowolnego miejsca w pobliżu suwnicy, niekoniecznie stojąc przy samym ładunku.
Suwnica wyposażona została w instalację zasilającą w postaci przewodu płaskiego zamontowanego do specjalnych wózków poruszających się w profilu stalowym biegnącym wzdłuż jednej z belek toru.
Poniżej kilka zdjęć z etapu montażu konstrukcji i suwnicy.
Pierwszym etapem montażu było wytrasowanie dokładnej pozycji montażu słupów konstrukcji wsporczej estakady. Kolejnym krokiem było wykonanie otworów pod kotwy chemiczne, którymi standardowo montujemy konstrukcje tak jak w tym przypadku, do posadzki betonowej.
Po zamontowaniu słupów i odczekaniu, aż zajdzie proces chemiczny wiązania żywicy, rozpoczęliśmy montaż belek podsuwnicowych. Belki mocowane były do słupów oraz skręcane ze sobą doczołowo.
Kolejnym krokiem była regulacja wzajemnego położenia szyn i montaż instalacji zasilającej suwnicę.
Na samym końcu wstawiliśmy suwnicę na tor jezdny, wykonaliśmy próby ruchowe wszystkich mechanizmów, regulacje łączników krańcowych oraz pomiary elektryczne.
Poniżej przedstawiamy zdjęcie suwnicy podczas pracy po ustawieniu stanowisk roboczych.